Ved bestilling av varer kontakt oss på telefon
92 44 45 44 eller mail. Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
 

.

Vilkår

Kjøpsvilkår for å handle varer hos Brox Data AS:

Brox Data AS leverer varer i Norge. For å handle hos oss må du være fylt 18 år. Er du under 18 år må du ha tillatelse fra foresatt.

Angrefristloven

Skulle du angre på et kjøp du har gjort hos Brox Data AS ( gjelder kun nettsalg ) er det angrefristloven som gjelder. Loven i sin helhet kan leses på Lovdata.
Kjøp over disk ( i butikk ) gjelder ikke angrefristloven iflg angrefristloven paragraf 10


Kunden har 14 dagers angrefrist fra den dagen han har mottatt varen. Hvis kunden ikke vil beholde varen, må han gi Brox Data as beskjed innen fristens utløp. Varen(e) må leveres tilbake i samme stand og mengde som da kunden mottok den.

Kunden må selv dekke utgiftene ved tilbakesendingen. Varen(e) må pakkes og sendes på forsvarlig måte. På forsvarlig måte menes slik kunden mottok pakken, eller bedre.

Når varen(e) er mottatt og kontrollert vil Brox Data  AS betale tilbake kjøpesummen av den returnerte varen. Angrefristloven gjelder ikke for kjøp under kr. 300,-. Angrefristloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Bedrifter har ikke angrerett.

Hvordan angre?

Dersom kunden angrer må han gi Brox Data AS melding om at han vil benytte angreretten innen angrefristens utløp.

Kunden er ikke forpliktet til å benytte angreskjema. Melding til Brox Data AS skal gis på hensiktsmessig måte.

Ved bruk av retten til å angre kjøpet, må kunden selv sørge for at varen returneres i hensiktsmessig pakning og i samme stand som den ble levert. Varen må returneres snarest, selv om Brox Data as ikke har refundert kjøpesummen.

 Feil på varen eller feillevering

Hvis det oppstår feil eller mangler på en vare innen ett år fra kjøpsdato dekker Brox Data AS utgifter til porto begge veier. Kjøpsdato regnes som den dato pakken bli utlevert kunden. Forhåndsbetalt returlapp bestilles ved henvendelse til Brox Data AS.

Det samme gjelder hvis kunden har fått tilsendt en vare som er forskjellig fra den som er bestilt (feilplukk).

Varen må alltid sendes inn før ny erstatningsvare sendes kunden.

 Klagerett

Eventuelle klager over feil eller mangler ved den tilsendte varen må framsettes i rimelig tid etter at feilen ble oppdaget, og senest innen to år etter at varen er mottatt. Fristen kan forlenges til fem år hvis varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år.

Reparasjon

Ved feil i garantitiden forbeholder Brox Data AS seg retten til å reparere en defekt vare. Ved feil som oppstår i løpet av det første året vil Brox Data AS dekke kostnader til frakt begge veier. Etter ett år bærer partene frakt hver sin vei.

Returer og reparasjoner skal alltid avtales på forhånd, og før varen sendes inn til Brox Data AS. Retur som ikke er avtalt, eller i strid med angrefristloven, vil bli avvist.

- Uavhentede pakker -

Hvis kunden lar være å hente pakken han har bestilt blir kunden belastet frakt, returfrakt samt eventuelle andre kostnader Brox Data AS måtte ha hatt i forbindelse med dette.

Forbrukertvister

Brox Data AS følger Norsk lovgivning samt alminnelige bestemmelser og praksis ved forbrukertvister. Som forbruker er det en fordel å sette seg inn i hvilke kjøpsrettigheter du har i forhold til Forbrukerkjøpsloven.

En klage bør i første omgang rettes til Brox Data AS skriftlig. Hvis kunden mener han ikke når fram med sin klage vis a vis Brox Data AS anbefaler vi at kunden bringer saken inn for megling via kundens lokale forbrukerråd.

Øvre Torggate 6
( Inngang fra Parkveien )
3050 Mjøndalen

Sentralbord: 32 27 05 40
Vakt: 92 44 45 44